Welkom op het Leven met Endo(metriose) forum! High Five! Fijn dat je er bij bent.

Stel hier je vragen die je hebt over endometriose aan de community: je medestrijders. Je mag hier klagen over al je endometriose klachten. Of gewoon even kletsen met anderen die hetzelfde meemaken als jij. Wissel recepten en tips uit of deel je endometriose ervaringen op dit forum!

Iedereen is welkom hier: met of zonder diagnose. Klachten hebben is niet niets, maar samen staan we sterk. Er is één regel: wees aardig en hou het netjes.

Meldingen
Alles wissen

Brainfog

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
201 Bekeken
(@liesthelies)
Active Member Registered
Topic starter

Hoi Karin en anderen, maar het is nog vrij rustig hier πŸ˜‰

In de symptomentest staat brainfog of niet helder kunnen denken als symptoom van endometriose. Maar wanneer "heb" je dit als symptoom? We hebben allemaal wel eens dat we niet zo helder zijn of minder concentratie hebben toch? Ik heb er nu ook wel eens last van, maar denk meer dat dat komt door mijn gebrek aan slaap dan het van de endometriose is?

Misschien heb je daar nog inzichten over? Dankkk. x Lies

Β 

Geplaatst : 11/04/2024 8:02 am
(@admin)
Lid Admin

Zeker hebben we allemaal wel eens minder concentratie of een gevoel van niet zo helder zijn. Dit kan komen door slaapgebrek of stress. Het kan ook komen door hormonen die niet in balans zijn, zoals bij endometriose, omdat ook vaak neurotransmitters 'in de war zijn'. Deze laatste zorgen er ook voor 'hoe scherp je bent', maar endometriose veroorzaakt vaak ook slapeloze nachten door stress, ongemak of pijn. Het kan één van die dingen zijn, of samen een rol spelen bij brainfog. Ik zou het als symptoom labelen, wanneer je er in de afgelopen weken vaker last van heb. Dat het niet iets is, waar je af en toe last van hebt, maar dat het een terugkerend ding is.

Ik zou kijken naar de oorzaak waarom je slecht slaapt en hopelijk kun je er dan iets aan doen. Succes!

Geplaatst : 15/04/2024 5:55 pm
(@liesthelies)
Active Member Registered
Topic starter

Ik kan 's avonds moeilijk in slaap komen. Het is niet dat ik lig te piekeren de hele tijd ofzo. Ik voel me best kalm maar toch kan ik niet in slaap komen. Snap er zelf niets van. Ik ben gewoon overdag in beweging en ben best wel moe. Ben jij hier bekend mee? Heb je tips?

Geplaatst : 16/04/2024 9:55 am
(@liesthelies)
Active Member Registered
Topic starter

Omdat we ons gesprek niet hier hebben voortgezet, maar het misschien iemand wel interesseert: ik ben veel beter gaan slapen! Ik ben in de ochtend voor werk korte wandelingen gaan maken en dat heeft me veel geholpen. Zowiezo beweeg ik nu meer want ik dacht altijd dat ik wel genoeg bewoog, maar dus niet. en kom ik meer buiten. Hoop dit vol te houden nu het buiten kouder word.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Liesthelies

Geplaatst : 18/10/2024 7:34 am
Deel: